×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : شنبه, ۱۵ بهمن , ۱۴۰۱  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
انجمن‌های علمی-دانشجویی بازوی فکری مرکز پژوهش‌ها می‌شوند

به گزارش اشراف-فاطمه طاری‌بخش، نشنیدن صدای دانشجویان در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها همیشه یکی از نقدهای مطرح‌شده به دستگاه‌های مختلف بوده است، موضوعی که فعالان دانشجویی بارها آن را به‌طرق مختلف به گوش مسئولان در حوزه‌های گوناگون کشور رسانده‌اند و حالا به‌نظر می‌رسد مرکز پژوهش‌های مجلس راهی را برای دانشجویان باز کرده تا نه‌تنها صدای آنها را بشنوند، بلکه با بها دادن به اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی، از ظرفیت آنها برای بررسی علمی مباحث مختلف هم بهره ببرد؛ اتحادیه‌ها و انجمن‌هایی که به‌دلیل سبک و سیاق فعالیت و همچنین بهره‌گیری از دانشجویان مقاطع مختلف می‌توانند ظرفیت خوبی برای بررسی یک موضوع از جنبه‌های مختلف علمی باشند. باز شدن مسیری برای شنیدن نظرات علمی دانشجویان هم می‌تواند نقطه‌قوتی برای فعال شدن بیش‌ازپیش اتحادیه‌ها و انجمن‌های علمی باشد و هم به تقویت فعالیت‌های آنها بینجامد. مساله‌ای که طبیعتا در وضعیت فعلی که همه‌گیری کرونا مشکلات جدی برای این اتحادیه‌ها مانند دیگر بخش‌های دانشگاهی ایجاد کرده، فرصت مغتنمی خواهد بود. در این گزارش سراغ برخی فعالان دانشجویی علمی رفتیم که در دیدار با بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس حضور داشتند تا برایمان از اثرگذاری چنین اتفاقی در بدنه فعالیت‌های علمی دانشجویان بگویند.

در همین رابطه مطالب زیر را بخوانید:

رئیس سابق سازمان علمی-دانشجویی مهندسی برق:

تا یک‌ماه آینده ساختار نهایی تعامل با مرکز پژوهش‌های مجلس مشخص خواهد شد (لینک)

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی-دانشجویی مهندسی برق، مهندسی پزشکی، مهندسی انرژی و ماشین‌های ریلی کشور مطرح کرد

همکاری با مرکز پژوهش‌های مجلس انگیزه جدیدی برای فعالیت‌های علمی در میان دانشجویان (لینک)

دبیر اتحادیه انجمن‌های علمی علوم سیاسی کشور:

خانه خلاق قوه مقننه می‌تواند کانال ارتباطی میان مجلس و اتحادیه‌های علمی باشد (لینک)

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.